{"id":53800,"date":"2026-10-08T15:44:28","date_gmt":"2026-10-08T12:44:28","guid":{"rendered":"https:\/\/www.teise.pro\/?p=53800"},"modified":"2026-10-08T15:45:10","modified_gmt":"2026-10-08T12:45:10","slug":"lvat-ivertino-ginca-del-turto-apmokestinimo-kada-apleistas-nekilnojamasis-turtas-gali-kainuoti-daugiau","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/2026\/10\/08\/lvat-ivertino-ginca-del-turto-apmokestinimo-kada-apleistas-nekilnojamasis-turtas-gali-kainuoti-daugiau\/","title":{"rendered":"LVAT \u012fvertino gin\u010d\u0105 d\u0117l turto apmokestinimo \u2013 kada apleistas nekilnojamasis turtas gali kainuoti daugiau?"},"content":{"rendered":"\n<p>Nekilnojamojo turto savininkams verta nepamir\u0161ti, kad apleistas ar nepri\u017ei\u016brimas turtas gali lemti ne tik prast\u0117jan\u010di\u0105 pastato b\u016bkl\u0119, bet ir mokestines pasekmes. Savivaldyb\u0117s gali sudaryti apleisto ar nepri\u017ei\u016brimo nekilnojamojo turto s\u0105ra\u0161us, o \u012f juos \u012ftrauktam turtui taikomas savivaldyb\u0117s nustatytas nekilnojamojo turto mokes\u010dio tarifas. Su tokio turto apmokestinimu susij\u0119s gin\u010das \u0161i\u0105 vasar\u0105 pasiek\u0117 ir Lietuvos vyriausi\u0105j\u012f administracin\u012f teism\u0105 (LVAT).<\/p>\n\n\n\n<p>Nagrin\u0117toje byloje (Nr. <a href=\"https:\/\/www.lvat.lt\/lt\/doclib\/go7s6n6kwzfj9ecuhqcd2qj4awjm5gvj\" target=\"_blank\" rel=\"noreferrer noopener\">eAS-862-1047\/2026<\/a>) nekilnojamojo turto savininkas kreip\u0117si \u012f teism\u0105 gav\u0119s Raseini\u0173 rajono savivaldyb\u0117s administracijos ra\u0161t\u0105 \u201eD\u0117l apleisto ar nepri\u017ei\u016brimo statinio apmokestinimo\u201c. Juo \u017emogus buvo informuotas, kad jo statiniai perduoti Valstybinei mokes\u010di\u0173 inspekcijai, kad b\u016bt\u0173 apmokestinti savivaldyb\u0117je galiojan\u010diu apleistam ar nepri\u017ei\u016brimam nekilnojamajam turtui nustatytu mokes\u010dio tarifu.<\/p>\n\n\n\n<p><strong>Kaip turtas patenka \u012f tok\u012f s\u0105ra\u0161\u0105?<\/strong><\/p>\n\n\n\n<p>LVAT nutartyje aptartas Raseini\u0173 rajono savivaldyb\u0117je galiojantis mechanizmas. Savivaldyb\u0117je nustatoma, kuris nekilnojamasis turtas laikomas apleistu ar nepri\u017ei\u016brimu, o tokio turto s\u0105ra\u0161\u0105 tvirtina savivaldyb\u0117s taryba. Raseini\u0173 rajone jis tvirtinamas kasmet iki gruod\u017eio 1 dienos. Apie turto \u012fra\u0161ym\u0105 \u012f s\u0105ra\u0161\u0105 jo savininkui turi b\u016bti prane\u0161ta, o tarybos sprendimas perduodamas Valstybinei mokes\u010di\u0173 inspekcijai mokes\u010di\u0173 \u012fmok\u0173 kontrolei.<\/p>\n\n\n\n<p>B\u016btent toks sprendimas buvo priimtas ir \u0161ioje byloje: Raseini\u0173 rajono savivaldyb\u0117s taryba patvirtino apleisto ar nepri\u017ei\u016brimo nekilnojamojo turto, kuriam taikomas savivaldyb\u0117s nustatytas nekilnojamojo turto mokes\u010dio tarifas, s\u0105ra\u0161\u0105.<\/p>\n\n\n\n<p>Turto savininkas su jo statini\u0173 apmokestinimu nesutiko. Ta\u010diau kreipdamasis \u012f teism\u0105 jis pra\u0161\u0117 panaikinti ne pat\u012f savivaldyb\u0117s tarybos sprendim\u0105, kuriuo jo turtas pateko \u012f atitinkam\u0105 s\u0105ra\u0161\u0105, o v\u0117liau gaut\u0105 savivaldyb\u0117s administracijos ra\u0161t\u0105, informuojant\u012f apie tok\u012f sprendim\u0105.<\/p>\n\n\n\n<p><strong>Svarbu \u017einoti, kur\u012f sprendim\u0105 sk\u0173sti<\/strong><\/p>\n\n\n\n<p>Pirmosios instancijos teismas savininko skund\u0105 atsisak\u0117 priimti. LVAT sutiko su viena esmine jo i\u0161vada: savivaldyb\u0117s administracijos \u017emogui atsi\u0173stas ra\u0161tas buvo tik informacinio pob\u016bd\u017eio dokumentas ir pats savaime nesuk\u0117l\u0117 teisini\u0173 pasekmi\u0173.<\/p>\n\n\n\n<p>Teisines pasekmes suk\u0117l\u0117 ankstesnis savivaldyb\u0117s tarybos sprendimas, kuriuo konkret\u016bs statiniai buvo \u012ftraukti \u012f apleisto ar nepri\u017ei\u016brimo nekilnojamojo turto s\u0105ra\u0161\u0105. B\u016btent toks sprendimas gali b\u016bti skund\u017eiamas teismui.<\/p>\n\n\n\n<p>Vis d\u0117lto LVAT atkreip\u0117 d\u0117mes\u012f, kad i\u0161 \u017emogaus pateikto skundo buvo ai\u0161ku, d\u0117l ko jis i\u0161 ties\u0173 nesutinka \u2013 kad jo statinius nuspr\u0119sta apmokestinti kaip apleist\u0105 ar nepri\u017ei\u016brim\u0105 nekilnojam\u0105j\u012f turt\u0105.<\/p>\n\n\n\n<p>Tod\u0117l, LVAT vertinimu, pirmosios instancijos teismas tur\u0117jo b\u016bti aktyvesnis ir, siekdamas u\u017etikrinti \u017emogaus teis\u0119 \u012f teismin\u0119 gynyb\u0105, pasi\u016blyti jam patikslinti skundo reikalavim\u0105 bei nurodyti, kur\u012f sprendim\u0105 i\u0161 ties\u0173 siekiama gin\u010dyti.<\/p>\n\n\n\n<p>LVAT panaikino pirmosios instancijos teismo nutart\u012f ir perdav\u0117 klausim\u0105 d\u0117l skundo pri\u0117mimo nagrin\u0117ti i\u0161 naujo.<\/p>\n\n\n\n<p><em>Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo informacija<\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"<p>Nekilnojamojo turto savininkams verta nepamir\u0161ti, kad apleistas ar nepri\u017ei\u016brimas turtas gali lemti ne tik prast\u0117jan\u010di\u0105 pastato b\u016bkl\u0119, bet ir mokestines pasekmes. Savivaldyb\u0117s gali sudaryti apleisto ar nepri\u017ei\u016brimo nekilnojamojo turto s\u0105ra\u0161us, o \u012f juos \u012ftrauktam turtui taikomas savivaldyb\u0117s nustatytas nekilnojamojo turto mokes\u010dio tarifas. Su tokio turto apmokestinimu susij\u0119s gin\u010das \u0161i\u0105 vasar\u0105 pasiek\u0117 ir Lietuvos vyriausi\u0105j\u012f administracin\u012f &hellip;<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":17418,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"episode_type":"","audio_file":"","duration":"","filesize":"","date_recorded":"","explicit":"","block":"","filesize_raw":""},"categories":[32],"tags":[438,274,481],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/53800"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=53800"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/53800\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":53803,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/53800\/revisions\/53803"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media\/17418"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=53800"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=53800"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.teise.pro\/index.php\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=53800"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}